Chci zhubnout! Ale jak?

Ať je léto nebo zima, vždy se najde někdo, kdo není spokojený se svou váhou. Důvody jsou různé – zdravím počínaje a dobrým pocitem ze sebe sama konče –, ale otázka je stejná: Jak zhubnout? Ideálně rychle, bezbolestně a napořád?

Chcete zhubnout 10 kilo za měsíc?

Není problém! Ano, myslíme to vážně. Opravdu není problém najít si drastický dietní plán, uvalit embargo na všechna „nevhodná“ jídla, omezit vybrané potraviny a jiné (často se zajímavými exotickými názvy) naopak přidat. S takovým návodem snadno a rychle zhubnete přebytečná kila. Otázkou ale zůstává, co bude potom?

Nejčastější komplikací zaručených diet a rad na hubnutí je totiž to, že rychle shozená kila zase naberete zpět, často i s nějakým tím bonusem navíc. Neoblíbený jo-jo efekt zná nejeden dietář. Bohužel. A někteří už pochopili, že tudy cesta opravdu nevede.

TIP: Pro trvalou změnu, která má výsledky, zkuste 9 týdnů pod vedením Ing. Petra Havlíčka v unikátním on-line kurzu o hubnutí a zdravém životním stylu >>>

 

3 kroky pro nastartování úspěšného hubnutí

Možná víte, že zhubnout není žádná velká věda. Skutečná věda začíná v okamžiku, kdy si chcete nově získanou váhu udržet. Právě to je důvodem, proč byste už od začátku měli zvolit cestu, která není jen pro teď, ale je udržitelná v běžném každodenním provozu.

 

1) Začněte u hlavy

Váš vlastní postoj je nepřítel číslo jedna. Důvod, proč chci zhubnout a čeho tím chci dosáhnout, je začátek. Bez toho nebude ani motivace ani chuť podstoupit určité změny a nepohodlí, které mohou přijít než si všechno sedne a stane se součástí každodenní rutiny.

Pokud nemáte jasno ve svých motivech, je lepší nedělat nic, protože to při první překážce vzdáte a jen se utvrdíte v přesvědčení, že zdravý životní styl je dřina.

2) Jezte. Hlavně jezte!

Ještě stále dost lidí věří, že když vynechají jídlo nebo nebudou jíst po 17. hodině, tak zhubnou. Základem úspěšného hubnutí je dostatečně jíst a nehladovět. Jídlo je hlavní zdroj energie a bez energie nemůžete fungovat (ani spalovat). Pokud k nevhodně seskládanému jídelníčku ještě snížíte kalorický příjem, váš metabolismus se zpomalí a každá přijatá kalorie se pečlivě uloží. To rozhodně nechcete.

Proto jezte pravidelně a vždy zohledněte sami sebe – náročnost své práce, pohybovou aktivitu a zdravotní omezení. Nic nezkazíte, když z jídelníčku uberete (nebo zcela vypustíte) průmyslově zpracované potraviny, smažená a příliš tučná jídla, sladkosti a (pře)slazené nápoje.

3) Začněte se hýbat!

Ačkoliv nevhodné stravovací návyky hrají prim, sezení u počítače nebo před televizí je další zabiják pěkné postavy. Ať už jde o estetickou nebo funkční stránku vaší tělesné schránky, pohyb dělá divy.

Není potřeba mučit se ve fitku, postačí to nejjednodušší – chůze.
Chodit, chodit a zase chodit! 20minutovou procházku přece zvládne i ten nejlínější a časově nejvytíženější člověk.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů