Zdravé tělo aneb 5 tipů jak začít s pohybem

Staré známé úsloví říká: Ve zdravém těle zdravý duch. Klasika. Téměř otřepané klišé, řeknete si možná. Ano i ne. Rozhodně nejde o prázdné prohlášení.

Tělo a duch jsou jako spojené nádoby a potřeba rovnováhy je zde vskutku namístě. Nejspíš by to platilo i opačně, tedy v nemocném těle nemocný duch, případně zdravý duch ve zdravém těle. Ovšem jak toho docílit? Přesněji řečeno – jak docílit té zdravé varianty?

3 základní faktory zdraví

Rádi bychom prohlásili, že jednoduše. Ale pravdou je, že cesta ke zdravému tělu, potažmo duchu, není úplně jednoduchá. To ovšem neznamená, že bychom neměli začít. Naopak. Pojďme si nejdřív zopakovat, co už znáte. Co už mnohokrát zaznělo, a nepochybně pořád platí. Je třeba dbát na tři základní faktory. Těmi jsou strava, pohyb a odpočinek.

Stravu a odpočinek nechme pro tentokrát stranou. Zaměříme se na pohyb.
A hned na začátek se zeptáme: Hýbete se? A hýbete se rádi?

Pohyb – jeden z pilířů úspěchu

Dovolíme si tvrdit, že pohyb je jedním ze základních pilířů úspěchu a také činnost, ve které si může nalézt zalíbení každý. I ten, kdo dosud považoval sport za cosi odpudivého, pro něj naprosto nevhodného nebo dost možná i nebezpečného.

Pokud jde o cvičení, mnoho z nás přemýšlí podobně. Chodit do fitka nebo vyběhnout ven vnímáme jako záležitost poměrně nepříjemnou a nekomfortní. Pot, dřina a bolest. A potom ty namožené svaly, kdy se nemůže ani pohodlně posadit nebo se bezbolestně zasmát. Uuuuf, kdo by o to stál?! Tak takhle ne! Žádné extrémy.
Kouzlo úspěchu tkví v trpělivosti, ruku v ruce s vytrvalostí a přesvědčením.

Zdravé tělo aneb 5 tipů, jak začít s pohybem | Zhubni chytre.cz

Jak začít s pohybem a netrápit se?

Cesty k vysněnému cíli mohou být různé a každý z nás má tu svou. Je ale třeba na ni nastoupit vědomě. Rozhodnout se a rozhodnutí učinit sám za sebe a především pro sebe. Nechtít zhubnout kvůli někomu nebo jen do plavek. Jak už asi víte, to nefunguje! Ne dlouhodobě.

Stejně důležité, jako správné rozhodnutí, je netrápit se. Nemučit tělo v posilovně, když vás to nebaví. Ze začátku to bude vyžadovat trochu zkoumání, a taky odvahu zkusit něco nového a možná nezvyklého, než najdete aktivitu, která vám bude přinášet opravdovou radost. Nabídka je dnes poměrně široká a i kdyby vás hned nic neupoutalo, tím nejjednodušším začátkem je prostá chůze. Vážně. Vždy je lepší zajít do parku, než doma dál sedět a lámat si hlavu nad tím, co byste mohli zkusit jako první.

5 tipů do začátku (nejen pro začátečníky)

  • Jděte do toho sami za sebe. Nevažte svou aktivitu na kamarádku, počasí nebo roční období. Buďte samostatní a i když to někdy nebude lehké, vytrvejte. Jde o vaše tělo a vaše zdraví.
  • Motivujte sami sebe. Představujte si, jak chcete vypadat a obrazy rozvíjejte tak, jako by to už byla pravda. Všímejte si i těch nejdrobnějších pokroků. Ty jsou skvělou zbraní proti starým známým “Nemám čas” nebo “Nechce se mi”.
  • Dejte si reálné a konkrétní cíle. Rozporcujte slona (tedy svůj cíl) na malé kousky a jděte krok za krokem. Netlačte na sebe. Sledujte svůj vlastní posun a hlavně nezapomeňte, že ať se děje cokoli, musí vás to bavit.
  • Nenechte se odradit, když se váha zastaví. Zaprvé byste měli vědět, že důležitější než kila jsou centimetry. Ale ještě důležitější (a možná že už se dost opakujeme) je váš (dobrý) pocit. Ne každý má dispozice pro „ideál“ 90–60–90. A zdaleka ne každému by to tak slušelo!
  • MĚJTE SE RÁDI! Tohle možná mělo zaznít na úplném začátku, protože právě to je úplně ze všeho nejdůležitější. A tak to zdůrazňujeme nakonec.

Mějte se rádi 🙂
Petr Havlíček a tým Zhubni chytře

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů